Op 24 januari 2017 vindt de tweede ondernemersbijeenkomst voor centrumondernemers plaats bij Flater aan de Markt 18 in Ommen. Ondernemers zijn vanaf 18.00 uur van harte welkom en kunnen zich voor de bijeenkomst aanmelden.

Winkelgebieden hebben het de afgelopen jaren zwaar. In Ommen is dat niet anders. De nieuwe werkelijkheid stelt andere eisen aan het ondernemerschap van winkeliers; een transitie van winkelier naar Retail-ondernemer is gewenst. Daarnaast is samenwerking tussen winkeliers en andere stakeholders binnen een gemeente meer dan ooit noodzakelijk, maar nog niet altijd vanzelfsprekend. De ontwikkelingen gaan snel en zijn soms gecompliceerd. Er is veel informatie, maar niet altijd voor elke winkelier goed bereikbaar. Daarom zijn we afgelopen najaar gestart met de ‘Masterclass Winkelgebied Ommen’. Door middel van een serie van 4 bijeenkomsten helpen wij ondernemers, en helpen ondernemers elkaar, om helder te krijgen wat er allemaal speelt in de Retailsector. De eerste bijeenkomst van deze Masterclass was op 15 november, een zeer inspirerende avond met Tom Kikkert als gastspreker. Wie de eerste avond heeft meegemaakt, wil ook de tweede keer aanwezig zijn! En wie de eerste avond helaas heeft moeten missen, dit is uw kans om alsnog mee te doen aan onze Masterclass!

Daarom nodigen wij u hierbij graag uit voor onze tweede bijeenkomst over dit thema.

Wanneer: Dinsdag 24 januari 2017.
Waar: 18.15 uur bij ‘Flater’ aan de Markt 18 te Ommen. Inloop vanaf 18.00 uur.
Onderwerp: ‘De customer journey van passant naar loyale klant’.

Gastsprekers op deze 2e avond zijn Jacques Hartog & Roel van der Molen.

Jacques Hartog heeft zelf een Bruna winkel met geïntegreerde Doppio formule. Daarnaast is hij docent aan de Hanzehogeschool in Groningen en trainer bij Hartog & Partners.

Roel van der Molen is eigenaar van het online marketingbureau Findlab en heeft ruim 15 jaar ervaring met online marketing en het adviseren van winkeliers. Findlab is gespecialiseerd in de customer journey, de weg die de klant aflegt naar en na aankoop. Hierdoor kunnen consumenten je beter vinden, hebben ze een prettiger ervaring en worden ze daardoor nóg enthousiaster. Consumenten zijn op zoek naar persoonlijke aandacht en beleving, willen overal en altijd kunnen kopen. De consument wil steeds meer alles eigen maken. Authentieke winkels krijgen voorkeur in plaats van de grotere winkelketens. Hoe zorg je dat iemand die langs jouw winkel komt even naar binnen komt? En hoe zorg je dat de klant terugkomt speciaal voor jouw winkel? Hoe zorg je voor optimale klantbeleving? Beide heren zijn goed ingevoerd in de combinatie van fysieke winkels en internet (‘bricks & clicks’) geven antwoord op bovenstaande vragen en nemen ons mee op deze customer journey.

Programma van de avond:
18.15 uur: Ontvangst met een eenvoudige maaltijd
19.00 uur: Aanvang inhoudelijk programma
20.30 uur: Ruimte voor discussie en onderlinge uitwisseling van ervaringen.
21.00 uur: Afsluiting en vervolg discussie in informeel gedeelte.

Opzet van de 4 bijeenkomsten:
Het ‘Masterclass’programma bestaat uit 4 bijeenkomsten, die elk een centraal thema behandelen. Elk centrale thema zal worden ingeleid door één of meer externe sprekers, waarna er volop ruimte is voor vragen, discussie en uitwisseling van ervaringen en ideeën. Ondernemers worden hierbij uitgedaagd kritisch te kijken naar hun eigen business model en dit te toetsen aan de informatie uit de 4 avonden.

Elke avond kent min of meer dezelfde indeling: Start vanaf 18.30 uur met een korte maaltijd. Daarna het inhoudelijke programma en de onderlinge discussie en rond 21.00 uur afronding en start van het informele gedeelte.

De resterende 2 avonden staan gepland op 7 maart 2017 en op 11 april 2017. De onderwerpen die op deze avonden aan de orde zullen komen zijn o.a. de winkel van de toekomst, retailondernemerschap en finance & management. U ontvangt voor die avonden steeds een separate uitnodiging met nadere details over de gastsprekers en de inhoud. De avonden zijn los van elkaar te volgen, maar hebben het meeste effect als de serie van 4 avonden gevolgd wordt.

Kosten deelname Masterclass Winkelgebied:
Dit programma is opgezet door de HVO, de Gemeente Ommen en de Rabobank Vaart & Vechtstreek. Door de samenwerking en de bijdrage van deze partners, is het mogelijk om het programma voor de deelnemende winkeliers volledig gratis te kunnen aanbieden. U als ondernemer hoeft alleen in tijd en aanwezigheid te investeren. Deelname is gratis, maar niet vrijblijvend; als u zich aanmeldt, verwachten we ook dat u aanwezig bent en actief deelneemt.

Aanmelding en inschrijving:
Deze Masterclass Winkelgebied Ommen staat open voor álle winkeliers van Ommen, ongeacht of ze wel of niet HVO-lid zijn en wel of niet klant zijn bij de Rabo. Alle winkeliers zijn welkom, en het effect is ook het grootst als zoveel mogelijk winkeliers meedoen! Het is mogelijk om u met meerdere personen per onderneming aan te melden. In verband met de catering vragen wij u wél om u vooraf aan te melden voor deze 2e avond op 24 januari. U kunt zich eenvoudig aanmelden door middel van een reply op deze uitnodigingsmail, of een bericht te sturen naar Henk.Zwoferink@rabobank.nl. Aanmelden kan tot uiterlijk 21 januari 2017.

Nadere informatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Peter Klein Heerenbrink, Voorzitter HVO, tel. 06 – 53 334 765, mail voorzitter.hvo@gmail.com
Henk Zwoferink, Manager Bedrijven Rabobank Vaart & Vechtstreek, tel. 06-19277331, mail Henk.Zwoferink@rabobank.nl

ondernemersbijeenkomst-ibrno

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet getoond.